Molnbaserat, heltäckande och totalintegrerat, för franchiseföretag. En verktygslåda med funktioner och stöd för detaljstyrning av verksamhetens centrala miljö. Allt helintegrerat med medlemsföretagens egna systemmiljöer.

Affärssystem för franchisekedjor
Det optimala affärssystemet för frivillig- och franchisekedjor. Spara tid och tjäna mer pengar
Vår leverans - iFenix affärssystem
Vår kompletta systemlösning för större företag och kedjestrukturer omfattar hela den ryggrad som krävs för att på ett säkert och tillförlitligt sätt tillhandahålla all den funktionalitet och data som krävs för er verksamhet, både idag och i framtiden. iFenix innefattar ERP, E-Handel och POS.
Förenklat så kan en leverans omfatta tre huvudområden: central administration, lokal funktionalitet samt e-handel.
Central administration
Central administration (av exempelvis masterdata, prissättning och kampanj, beslutsstöd/analys, orderhantering och varuflöden) för flera företag inom en eller flera kedjor.
Lokal funktionalitet
Lokal funktionalitet (exempelvis försäljning, inköp, lager, mobila enheter och Kassa/POS) för enskilt företag, butik eller medlemsföretag.
E-handel
Leverans av e-Handel. Antingen central eller i decentraliserad form. Där varje företag, butik eller medlemsföretag administrerar sin egen e-Handel.
Mer än en systemlösning
Vi levererar därmed inte bara en systemlösning för det enskilda företaget eller butiken, utan ett arbetssätt och en plattform för stora företag och kedjor där administration minimeras och fokus kan riktas mot kundupplevelser och försäljningsdrivande aktiviteter. Det i kombination med bättre styrning och kontroll hjälper både kedjan och den lokala handlaren till högre lönsamhet.
Med iFenix får ni som kund möjlighet till den flexibilitet som behövs idag och imorgon. Att kunna addera/ta bort kassor beroende av säsong/efterfrågan eller att snabbt kunna öppna nya butiker eller försäljningskanaler är viktiga aspekter för kunden inom dagens handel. En möjlighet att möta kunden där kunden är oavsett tid och plats.
Mer om iFenix affärssystem
Masterdata
Effektiv och modern produktdatabas som hanterar stora mängder produktinformation och transaktioner.
EDI
Stöd för flertalet dokumenttyper.
PIM
Hantering av bilder och produktdatablad.
Kampanjer
Centrala kampanjer med styrning av produkt, kampanjdatum och pris.
POS/mPOS
Integrerad POS/kassa samt möjlighet till mobil kassa (mPOS).
Inköp & lager
Effektiva och kostnadsbesparande inköp kombinerat med total kontroll över varuflödet.
Punch Out
Integrationer till inköpssystem. Gör inköp direkt i iFenix
Genomfakturering
Elektronisk genomfakturering i er organisation.
Komplett franchisefunktionalitet
Från grunden utvecklat för kedjeföretag inom franchise med verksamhet i en komplex IT-miljö.
Resultatförbättring
Omni – ökad försäljning via flera kanaler, butiker samt lagerställen.
Optimerat
Verksamhetsanpassade flöden för inköp, försäljning & kunder.
Priser och kampanjer
Avancerat stöd för prissättning och kampanj för både huvudkontor och butik.
Automatiserat
EDI och PIM – färre fel och mindre manuellt arbete. Effektiv hantering av stora mängder produktdata.

Utvecklat för franchisekedjor
iFenix är byggt för att stärka konkurrenskraften inom svensk franchise. Samt utmana de stora it-företagen och deras affärssystem, tekniskt såväl som ekonomiskt.

Utvecklat för frivillig fackhandel
Ett totalintegrerat och molnbaserat affärssystem utvecklat för frivillig fackhandel.
Vi vet att franchise som affärskoncept ställer höga krav på ett företags struktur och organisation. Såväl IT-Infrastruktur, informationssystem och personal behöver fungera friktionsfritt. iFenix är ett komplett affärssystem för franchisekedjor, med kapacitet att lösa de specifika krav ni som franchisekedja kan tänkas ha. iFenix är ett affärssystem i grunden utvecklat för franchise och frivillig fackhandel.
Vi är utvald leverantör till bl.a. Mestergruppen (XL-BYGG & Bolist).