Affärssystem för butikskedjor

Affärssystem för franchisekedjor

Det optimala affärssystemet för frivillig- och franchisekedjor. Spara tid och tjäna mer pengar

Molnbaserat, heltäckande och totalintegrerat, för franchiseföretag. En verktygslåda med funktioner och stöd för detaljstyrning av verksamhetens centrala miljö. Allt helintegrerat med medlemsföretagens egna systemmiljöer.

Vår leverans - iFenix affärssystem

Vår kompletta systemlösning för större företag och kedjestrukturer omfattar hela den ryggrad som krävs för att på ett säkert och tillförlitligt sätt tillhandahålla all den funktionalitet och data som krävs för er verksamhet, både idag och i framtiden. iFenix innefattar ERP, E-Handel och POS.

Förenklat så kan en leverans omfatta tre huvudområden: central administrationlokal funktionalitet samt e-handel.

Central administration

Central administration (av exempelvis masterdata, prissättning och kampanj, beslutsstöd/analys, orderhantering och varuflöden) för flera företag inom en eller flera kedjor.

Lokal funktionalitet

Lokal funktionalitet (exempelvis försäljning, inköp, lager, mobila enheter och Kassa/POS) för enskilt företag, butik eller medlemsföretag.

E-handel

Leverans av e-Handel. Antingen central eller i decentraliserad form. Där varje företag, butik eller medlemsföretag administrerar sin egen e-Handel.

Mer än en systemlösning

Vi levererar därmed inte bara en systemlösning för det enskilda företaget eller butiken, utan ett arbetssätt och en plattform för stora företag och kedjor där administration minimeras och fokus kan riktas mot kundupplevelser och försäljningsdrivande aktiviteter. Det i kombination med bättre styrning och kontroll hjälper både kedjan och den lokala handlaren till högre lönsamhet.

Med iFenix får ni som kund möjlighet till den flexibilitet som behövs idag och imorgon. Att kunna addera/ta bort kassor beroende av säsong/efterfrågan eller att snabbt kunna öppna nya butiker eller försäljningskanaler är viktiga aspekter för kunden inom dagens handel. En möjlighet att möta kunden där kunden är oavsett tid och plats.

Mer om iFenix affärssystem

Masterdata

Effektiv och modern produktdatabas som hanterar stora mängder produktinformation och transaktioner.

EDI

Stöd för flertalet dokumenttyper.

PIM

Hantering av bilder och produktdatablad.

Kampanjer

Centrala kampanjer med styrning av produkt, kampanjdatum och pris.

POS/mPOS

Integrerad POS/kassa samt möjlighet till mobil kassa (mPOS).

Inköp & lager

Effektiva och kostnadsbesparande inköp kombinerat med total kontroll över varuflödet.

Punch Out

Integrationer till inköpssystem. Gör inköp direkt i iFenix

Genomfakturering

Elektronisk genomfakturering i er organisation.

Komplett franchisefunktionalitet

Från grunden utvecklat för kedjeföretag inom franchise med verksamhet i en komplex IT-miljö.

Resultatförbättring

Omni – ökad försäljning via flera kanaler, butiker samt lagerställen.

Optimerat

Verksamhetsanpassade flöden för inköp, försäljning & kunder.

Priser och kampanjer

Avancerat stöd för prissättning och kampanj för både huvudkontor och butik.

Automatiserat

EDI och PIM – färre fel och mindre manuellt arbete. Effektiv hantering av stora mängder produktdata.

Sko, retail

Utvecklat för franchisekedjor

iFenix är byggt för att stärka konkurrenskraften inom svensk franchise. Samt utmana de stora it-företagen och deras affärssystem, tekniskt såväl som ekonomiskt.

LÄR DIG MER
Affärssystem för butiker, iFenix affärssystem

Utvecklat för frivillig fackhandel

Ett totalintegrerat och molnbaserat affärssystem utvecklat för frivillig fackhandel.

LÄR DIG MER

Vi vet att franchise som affärskoncept ställer höga krav på ett företags struktur och organisation. Såväl IT-Infrastruktur, informationssystem och personal behöver fungera friktionsfritt. iFenix är ett komplett affärssystem för franchisekedjor, med kapacitet att lösa de specifika krav ni som franchisekedja kan tänkas ha. iFenix är ett affärssystem i grunden utvecklat för franchise och frivillig fackhandel.

Vi är utvald leverantör till bl.a. Mestergruppen (XL-BYGG & Bolist).